Operation X

Publiceret 26-05-2009

Det danske højskolevæsen er i vælten i en ubehagelig sag. I programmet Operation X på TV2 blev det afsløret, hvordan indehaveren af Ebeltoft Kurcenter, Flemming Darre, har leveret elever til sundhedslinjer på både Støvring Højskole, hvor han ind til for nylig har fungeret som forstander, og til Højskolen Diget i Skagen.

Af Højskolebladet

En del af eleverne har ifølge programmet fået et kurophold betalt af deres kommune, men samtidig blevet tilmeldt en af de to højskoler og dermed udløst statstilskud.

Undervisningsministeriet indledte først i 2009 en tilsynssag på Støvring Højskole - og har nu pålagt Højskolen at betale statstilskuddet for de første 5 måneder af 2009 tilbage.

Se mere om programmet HER eller læs Flemming Darres forsvarsskrift HER