Kunsthøjskole fundraiser til nyt værksted

Publiceret 15-02-2010

Danmarks mindste højskole, Ærø Højskole, der har plads til 37 elever, håber snart på at kunne gå i gang med at bygge til

Af Højskolebladet

Ærø Højskole vil bygge nyt. Det er dog ikke fordi, skolen ønsker at udvide elevtallet i første omgang. De vil derimod gerne forbedre skolens værksteder, da flere aktiviteter er nødt til at foregå udenfor, som det ser ud nu.

Derfor har skolen fået lavet en forslag til udbygningen fra arkitekten Simon Hvidt. Det har resulteret i, at skolen har fået en million kroner af Fonden Realdania. Men det er ikke nok, hvis drømmen om en tilbygning skal realiseres. Bygningen kommer til at koste 3,3 millioner, og skolen vil først sætte byggeriet i gang, hvis de får endnu en million i støtte andetsteds fra.