Farvel til forstanderpar

Publiceret 28-11-2013

Aage Augustinus og Eva Bach takker af på Rude Strand Seniorhøjskole

Af Højskolebladet

I godt seks år har Aage Augustinus og Eva Bach udgjort forstanderparret på Rude Strand Seniorhøjskole, men den 1. april næste år er det slut. Det har været en god, men hård tid. "Min kone og jeg er enige om, at det har været nogle rigtig gode år. Seniorer er en utroligt spændende gruppe at arbejde med - de vil det væsentlige. I den alder kan man let blive hægtet af, så det er vores opgave, at de får hældt benzin på tanken. Det har dog også været op ad bakke på grund af nedskæringerne. Vi var nede og vende i 2011, men hårdt slid har gjort, at kursisterne heldigvis er tilbage," fortæller Aage Augustinus.

Og nu er tiden altså inde til at sige farvel. "Vi mener, at skolen har brug for en forstander, der kan se ti år frem og geare den til nye tider. Desuden bliver vi begge 62 og kan gå på efterløn, så vi så muligheden for at sadle om. Der kommer 1800 mennesker forbi skolen om året, så det er en mølle at være i, en livsstil. Vi har brug for selv at kunne bestemme farten," siger han videre.

Ingen af de to har dog planer om at nyde en stille efterlønstilværelse - der er en masse projekter i støbeskeen. Helt farvel til Rude Strand er det heller ikke. Parret har nemlig et sommerhus blot 500 meter fra skolen, ligesom de ejer et hus i Gl. Ry. Så mon ikke man også i fremtiden kan møde Aage og Eva på Rude Strand Seniorhøjskole i ny og næ.