Antorini er ny formand for festival højskole

Publiceret 18-05-2016

Roskilde Festival Højskole har fået ny bestyrelsesformand

Af Redaktionen

Tidligere undervisningsminister og nuværende medlem af Folketinget Christine Antorini er ny formand for bestyrelsen i Roskilde Festival Højskole. Hun har været en del af bestyrelsen siden starten, men overtager altså nu formandsposten.

"Jeg er utrolig glad for at kunne være med til at præge retningen for det nyeste skud på højskolestammen. Roskilde Festival Højskole bliver en skole, hvor arkitektur og pædagogik med eksperimenterende og skabende læringsmiljøer går hånd i hånd, og det vil jeg gerne bidrage til at udvikle. Især bliver det spændende at forbinde medansvar og frivillighed med skolens hovedfag og med den enkeltes skaberkraft som den røde tråd, der binder fællesskabet sammen," siger Christine Antorini.

Den kommende højskoles samlede bestyrelse består ud over Christine Antorini af:

Claus Niller, rektor, Roskilde Katedralskole

Christina Bilde, Talskvinde, Roskilde Festival

Svend Thorhauge, Formand for det Radikale Venstre og leder af Akademiet for Talentfulde unge

Peter Rasmussen, tidl. Direktør, AI-gruppen

Signe Bo, konsulent i DJØF og tidl. formand for DUF