Filosoffen Anders Fogh Jensen ny forstander på Vestjyllands Højskole

Publiceret 28-05-2018

Den kendte debattør Anders Fogh Jensen er valgt af en enstemmig bestyrelse som ny forstander på Vestjyllands Højskole. Han afløser her Else Mathiassen.

Foto: Robin Skjoldborg, Gyldendal

Anders Fogh Jensen er filosof, og han er kendt som en ivrig debattør i medierne med stærke analyser og holdninger til nutidens samfund. Han er endvidere forfatter, dramatiker og foredragsholder.

Anders Fogh Jensen er optaget af højskoletanken og ser frem til sit nye virke som forstander på Vestjyllands Højskole. Han er bevidst om, at han kommer til en velfungerende højskole med en god økonomi, skriver højskolen i en prssemeddelelse. Og han vil gerne holde fast i den ånd, der har præget højskolen under forstander Else Mathiassens ledelse, med et fokus på kreativitet, bevægelse og økologi. Han vil samtidigt gerne i samarbejde med de ansatte og de mange elever sætte sit eget præg på skolen og lede højskolen ind i en ny tid. Han glæder sig til at flytte til Velling og blive en del af denne egn.

Bestyrelse og ansatte udtrykker stor glæde ved ansættelsen af Anders Fogh Jensen og ser frem til et spændende og godt samarbejde.

Flere navne

Hent flere