Indstillet i 2018: Astrid Søe

INDSTILLET TIL HØJSKOLEPÆDAGOGISK PRIS Hun bør hyldes for sin utrættelige indsats for højskoletanken, videreførsel af Grundtvigs (skole-)tanker og mod til at være og agere anderledes

Begrundelse

Astrid Søe er indbegrebet af højskoleånd. Hun har mange år i højskolebevægelsen på bagen - heraf nogle som forstander - og ikke mindst er hendes "optræden" til diverse arrangementer som Grundtvig med til at sprede viden om hele højskoletanken og -pædagogikken.

Som lærer for unge og voksne med flygtningebaggrund på VUC har jeg flere gange haft stor fornøjelse af Astrids lyst og evne til at formidle Grundtvigs højskoletanker for høj som lav.

Astrid gør ikke så meget ud af at gøre opmærksom på sig selv. Derfor må vi andre gøre det for hende :)

Ikke desto mindre bør hun hyldes for sin utrættelige indsats for højskoletanken, videreførsel af Grundtvigs (skole-)tanker og mod til at være og agere anderledes.

Indstillet af

Maria Bjørn