Og vinderen er…

Publiceret 04-12-2009

Desværre blev det ikke en højskole der løb med æren, da dommerne bestemte, hvem der skulle vinde DR’s konkurrence I pagt med tiden – en konkurrence, hvor høj- og efterskoler kunne deltage med deres bud på en nyfortolkning af udvalgte grundtvigsange.

Af Højskolebladet

Desværre blev det ikke en højskole der løb med æren, da dommerne bestemte, hvem der skulle vinde DR's konkurrence I pagt med tiden - en konkurrence, hvor høj- og efterskoler kunne deltage med deres bud på en nyfortolkning af udvalgte grundtvigsange.

Vinderne blev derimod to lærere fra Sønbjerg Efterskole ved Thyholm, som havde genfortolket salmen "Dejlig er den himmelblå" med ny melodi og tekst. Sangen hedder "Tre Ørkenskibe" og skal fremføres på DR's julekoncert med Pigekoret den 20. december. Man kan læse hele salmen på www.dr.dk/syngelyst.