Notits: Radikaliering i Hillerød

Publiceret 05-09-2008

Af Højskolebladet

Højt profilerede arrangementer og seminarer er blevet flere højskolers måde at melde sig på banen i den offentlige debat. Således også Grundvigs Højskole i Hillerød, der præsenterer et 3-dages seminar om radikalisering, arrangeret i samarbejde med PET og Muslimernes Fællesråd. Det tidligere medlem af Hisb-ut-Tarir Muhammad Hee vil fortælle om sine erfaringer, ligesom chefen for PET's afdeling for forebyggende sikkerhed, Anja Dalgaard Nielsen vil komme med et oplæg.

Ideen med seminaret, der finder sted den 15-17. september, er at give ideer og praktiske værktøjer til de, der beskæftiger sig professionelt med grupper, hvor radikalisering er en risiko. Seminaret afsluttes med en politisk debat med deltagelse af Lene
Espersen, Johanne Schmidt-Nielsen og Manu Sareen.