Den danske tradition diskuteres

Publiceret 24-08-2009

Af Højskolebladet

Lørdag den 5. september bliver der på Silkeborg Højskole diskuteret dansk tradition. Dagens startes med en diskussion, hvis udgangspunkt bliver formet af tre utilfredse herrer, Finn Riber Jensen, Bent a. Kock og Asger Baunsbak-Jensen. De mener, at der i dag i Danmark mangler ånd, dyd og samtale. Til at forsvare dette kommer politikerne Anne-Mette Winther Christiansen (V) og Ida Auken (SF) samt, redaktør på Højskolebladet, Andreas Harbsmeier, studieværten Clement Behrendt Kjersgaard og Esben Lunde Larsen, ph.d. stud.

Om eftermiddagen vil der være oplæg fra Lars Bo Kaspersen om Danmark folkelighed i fremtiden. Bag arrangementet står Grundtvigsk Forum, læs mere på www.grundtvig.dk