Notits: Køng "holder pause"

Publiceret 13-02-2009

Til august bliver der ikke længere drevet højskole i Køng. Højskolens bestyrelse har valgt at indstille driften af skolen - ved formelt set at holde pause. Man mener ikke, at grundlaget for drive højskolen er til stede. I stedet vil man drive Køng Idrætsfriskole, der siden 2005 har været en del af institutionen videre og desuden etablere en børnehave.

Af Højskolebladet

Under den ekstraordinære generalforsamling, hvor bestyrelsen orienterede sin beslutning, viste der sig dog stor utilfredshed i højskolens bagland. Fordi højskolen ikke formelt er nedlagt, kunne bestyrelsen egenhændigt beslutte at indstille højskoledriften uden at spørge baglandet først. En del stemmer i baglandet var utilfredse med ikke at blive inddraget i beslutningen om at indstille højskoledriften."Vi likviderer ikke institutionen, men holder en pause med højskolen og fokuserer på andre områder," siger forstander Peter Bendix Pedersen til Højskolebladet.
/ah