Højskole arkiv

Publiceret 13-03-2009

Af Højskolebladet

Hermed en opfordring til alle som har en kasse, indeholdende alle minderne fra højskolen, stående på loftet. Den nystiftede Forening til Folkehøjskolernes Historie står nu ikke længere alene med at dokumentere højskolernes historie, også Vartov-arkivet blander sig. De vil gerne indsamle alle slags ting fra "almindelige" højskolefolk. Materialet kan være dagbøger, billeder, breve, og hvad man ellers har liggende, da de gerne vil fokusere mere på den grundtvigske virkningshistorie, hvilket vil sige den måde, højskolen har påvirket den almene befolkning i Danmark. Så om man har været underviser, elev, køkkenassistent eller noget helt fjerde er ligegyldigt. Hvis du har noget spændende højskolestof, som ellers bare vil ryge ud, så send det til Vartov-arkivet.

Mere på www.vartov-arkivet.dk
/cp