Grundtvigs Højskole afholder tværfagligt seminar om bandekriminalitet

Publiceret 02-09-2009

Af Højskolebladet

Grundtvigs Højskole afholder fra 14. -16. september et seminar om bandekriminalitet. Seminariet er således opbygget, at der den første dag er tale om det forebyggende arbejde, tirsdag handler om bekæmpelse, og på den afsluttende dag, onsdag, er omdrejningspunktet, hvilke veje der er ud af bandekriminalitet.
Tovholder på projektet, Søren Lerche, fortæller om tankerne bag projektet "Vi har valgt at tage bandekriminalitet op, da det er en relevant problemstilling. På Grundtvigs Højskole har vi haft det tæt inde på livet, da vi haft en elev, som bl.a. via højskolen er kommet ud af bandekriminalitet." Med projektet håber højskole at åbne op for nye måder at tænke løsninger på. "Det bliver et tværfagligt seminar, da vi har omkring 30 forskellige faggrupper tilmeldte - vi håber, at seminaret kan give en form for helhedsløsning - altså at disse grupper kan samarbejde og forstå hinanden"
Seminaret er allerede nu fuldt booket med over 110 tilmeldte. Læs mere på højskolens hjemmeside