Kursus i Tyrkiet

Publiceret 12-04-2010

Tag på højskole i Tyrkiet i efteråret

Af Højskolebladet

En nystiftet dansk-tyrkisk højskoleforening har nu planlagt og udbudt sit første kursus til oktober 2010 i form af en uge i Istanbul, europæisk kulturby i 2010, efterfulgt af en højskoleuge i byen Güzelcamli ved Ægæerhavet syd for Izmir. I kurset indgår det lokale tyrkiske miljø, men også morgensamlinger på højskolemaner samt fx en temadag ved dr. phil. Ole Vind, Grundtvigs Højskole, om græsk og kristen mytologi som forberedelse til en ekskursion til oldtidens Efesos.

Formand og stifter af den dansktyrkiske højskoleforening, cand. mag. Henriette Lund, vil meget gerne samarbejde med 'frivillige', evt. også pensionerede højskolefolk med henblik på udvikling af kommende kurser. Programmet for det første kursus samt alle oplysninger i øvrigt kan findes på foreningens hjemmeside www.
danturkcollege.dk