Landmandshøjskole i Rødding

Publiceret 18-01-2010

Rødding Højskole har fået stablet en succes på benene i form af et ugekursus til landmænd, der af den ene eller anden grund ikke længere skal hverve sig i landbruget

Af Højskolebladet

»Sporskifte fra bedriften til nye bedrifter« hedder kurset, som ligger 18.- 22. januar. Hensigten med kurset er, at landmændene får mulighed for at høre foredrag, tale sammen og tid til at tænke over, hvad de har lyst til at beskæftige sig med i fremtiden.

Gert Karkov, tidligere viceformand for Dansk Landbrug, siger til Jydske Vestkysten, at han tror, at grunden til, at man allerede kan kalde kurset en succes hænger sammen med, at det forgår på en højskole. Han er kursusvært og solgte selv sin gård for et år siden og mener, at det generelt er svært for landmænd at finde ud af, hvad livet fremover skal bringe, når man ikke længere skal være landmand.

Indtil videre er over 100 landmænd tilmeldt kurset.