Sangskrivertips fra musikstjerner

Publiceret 28-03-2011

Der er godt nyt til elever på landets højskoler, der går med en drøm om en karriere som musiker

Af Højskolebladet

Højskoleelever, der går rundt med en drøm om at bryde igennem på den store musikscene, kan nu få hjælp til at komme drømmen nærmere på DR's nye sangskriverwebsite, www.dr.dk/sangskriver. Her giver professionelle sangskrivere gode råd om at skrive sange. Blandt andet gennem "Triers værksted", som styres af Tobias Trier.

Derudover kan alle sangskrivere indsende deres sange til månedens mentor, som vil give feedback på det indsendte. Forårets mentorer er blandt andet Mads Nygaard fra bandet Sterling og Kira Skov, mens man i efteråret kan få hjælp fra Tim Christensen og Simon Kvamm. Foruden onlinetips planlægger DR at afholde en sangskrivercafé, hvor unge talenter kan møde de professionelle.