Navne med småt

Højskolebladets små navnenyheder

Af Højskolebladet

Ny forstander

Højskole og Efterskole har ansat Birgit Fuglsbjerg som ny højskoleforstander på Rønde Højskole og Efterskole med tiltrædelse pr. 1. august. Birgit Fuglsbjerg kommer fra en stilling som koordinator og uddannelsesvejleder for voksne på UU Djursland og har tidligere i en årrække været underviser på Efterskolen. Hun er uddannet med en mastergrad i læreprocesser fra Aalborg Universitet i 2011 og har desuden en diplom-uddannelse i uddannelses-og erhvervsvejledning. Birgit Fuglsbjerg afløser forstander Ole Kamp, der i april meddelte, at han ønskede at fratræde stillingen som højskoleforstander i Rønde, som han har varetaget siden 1999.

Ny lærer

Alba Gry Nybo er fra 1. juli 2012 ansat som højskolelærer på Løgumkloster Højskole. På skolens lange kurser skal hun undervise i journalistik og politik og være ansvarlig for skolens voluntørprogram i Kina, Peru, Indien og Sydafrika, samt lede korte kurser om samfundsforhold, historie, natur og familieuger. Alba Gry Nybo er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole og cand. mag. fra Københavns Universitet. Senest har Alba Gry Nybo været ansat som webredaktør på Copenhagen Art Festival, som realiseres på opdrag af Statens Kunstråd under Kulturministeriet.

Hjælp til synliggørelse

Tidligere elev Chresten Ibsen hjælper Odder Højskoles elevforening med at gøre sin kulturpris mere synlig. Han vil levere omtale og tilrettelægge deres sponsorstrategi de næste fem år. Arbejdet omhandler pressemeddelelser og andet mere alternativt presse-arbejde.