Ingeniøren

Publiceret 02-10-2012

Torben Rudbeck indtager per 1. oktober forstanderkontoret på Løgumkloster Højskole

Af Højskolebladet

Som ingeniør har Torben Rudbeck ikke en typisk højskolebaggrund, men med 14 års erfaring fra Teknisk Gymnasium Aarhus, hvor han bl.a. var pædagogisk vejleder og kursusleder og havde ansvaret for skemalægningen, er det en erfaren skolemand, der overtager ledelsen i Løgumkloster.

Bestyrelsesforkvinde Gertrud Yde Iversen er da også sikker på, at man har fundet den rette mand til jobbet. "Torben Rudbeck er den helt rigtige mand på det rigtige tidspunkt. Han kommer både med visioner og kvalifikationer, som vil styrke skolen fremadrettet. Han vil have blik for ledelsen af skolen samt den vigtige fornyelse og udvikling, som er afgørende for fremtiden," siger hun og understreger desuden styrken af den nye forstanders indgående kendskab til de unges ønsker.

Torben selv glæder sig til det kommende arbejde og til at skabe et rum, hvor dannelse og uddannelse går hånd i hånd. Et rum, der er noget friere end det, han kommer fra: "For mig skal højskolen være et frirum til at gå i dybden for de mange elever og kursister, der kommer her på både de lange og korte kurser. Det frirum glæder jeg mig til at skabe sammen med højskolens lærere og øvrige medarbejdere."

Den 41-årige kommende forstander kommer oprindeligt fra Sønderjylland og ser frem til at vende tilbage med sin kone, Line, og deres tre børn.