Ny (lomme)filosofisk blog for folk med hang til højskole

Publiceret 22-10-2012

BLOG "Vi danser for lidt" er det mundrette navn på ny blog for alle, der ønsker at diskutere livets små og store spørgsmål - deriblandt højskolen

Af Jeppe Langkjær

"Der manglede en kanal, som ikke var højskoleindspist," svarer Lars Andreassen, da han bliver spurgt til motivationen for den nye blog vidanserforlidt.dk . Han er lærer på Egå Ungdomhøjskole og hovedmanden bag bloggen, som skal præsentere "debatterende tekster af filosofisk tilsnit om hverdagens glæder."

Det er Lars Andreassens ambition, at bloggen skal fungere som en platform for højskoledebat, men at diskussionen skal bevæge sig uden om den normale snak om højskolen: "Det skal ikke kun handle om dannelse og 'vælg ikke motorvejen'", siger han. Vidanserforlidt.dk skal i stedet være et uformelt forum, der bl.a. kan give indblik i, hvad der egentlig sker på højskolerne rundt omkring.

Lars Andreassen understreger dog samtidig, at indlæggene ikke kun skal handle om højskole: "Vi skal også have gæstebloggere. Der må meget gerne komme indspark udefra." Ønsket er således en levende, almen debat om alt fra dagligdagens praktiske gøremål til abstrakte filosofiske overvejelser, hvor den enkelte kan skrive frit fra leveren.