Nyt med småt

Højskolebladets små, hurtige nyheder

Af Højskolebladet

Nye rammer i Rødding

Midt i juni indviede Rødding Højskole sit spritnye undervisningsmiljø. Hvor der tidligere var stald og lade med kornsiloer og høloft, findes nu et auditorium, mødeøer og gangbro samt lokaler til skolens fire hovedfag. Det hele er tegnet
af Arkitekterne Frank Maali & Gemma Lalanda og finansieret af en donation på 20 mio. kroner fra A.P. Møller Fonden.

Kunst på Ærø

Sommeren igennem har 18 store billboards været udstillet på Søby Havn under overskriften Out of Place . Det er elever fra Kunsthøjskolen på Ærø, der står bag udstillingen om "at være malplaceret", som kan opleves frem til den 1. september.

Planer om ny skole

Sportsefterskolen SINE i Løgumkloster planlægger at udvide aktiviteterne med en ny sportshøjskole i det tidligere plejecenter Aaløkke. Finansieringen er endnu ikke på plads, men der er stor opbakning fra Tønder Kommune, som indtil videre har støttet projektet med en million kroner.