Nyt med småt

Højskolebladet små, hurtige nyheder

Af Højskolebladet

Fælles højskolekunst

Engelsholm og Krabbesholm Højskole arbejdede i november sammen om kunstprojektet "Transformation - Installation", hvor eleverne skulle sætte ord på og visualisere den udvikling, de gennemgår på højskolen. Med baggrund i de to skolers forskellige kunstneriske profiler bragte elever og lærere deres evner i spil til fælles inspiration. Resultatet er 5 "rejsekufferter" med tilhørende værker i glas, porcelæn og beton, som kan ses efter nytår på højskoler og udstillingssteder rundt omkring i landet.

Aviskritik

Gråsten Avis får igen kritik af Pressenævnet på baggrund af læserbreve om Rønshoved Højskole. I august kritiserede Pressenævnet Gråsten Avis for at bringe læserbreve med grove beskyldninger mod Rønshoved Højskoles forstandere uden at indhente forstandernes kommentarer. Avisen blev pålagt at trykke kritikken i samme format som læserbrevene - et krav, der ikke blev opfyldt. Derfor gentager Pressenævnet nu sin kritik og kræver, at august måneds kritik genoptrykkes i rette format.

Fitnesstræning

Aalborg Sportshøjskole lancerer to nye fitnesstræneruddannelser - én målrettet holdtræning og én målrettet individuel træning. Begge uddannelser er godkendt af Dansk Gymnastik Forbund og varer henholdsvis 18 og 24 uger.

Musiknyt

Hvem kender ikke Jens RosendalsDu kom medalt det, der var dig ? Jens Rosendal er den nulevende forfatter med flest sange i Højskolesangbogen, og nu kan 15 af hans sange høres på den nyligt udkomne cd Livets mærke. Her er han gået sammen med pianist og komponist Rasmus Skov Borring, der fortolker nogle af Rosendals mest populære sange, ligesom cd'en indeholder en række nye sange med melodi af Rasmus Skov Borring.