Navne med småt

Højskolebladets små navnenyheder

Af Højskolebladet

Forstanderfarvel

Askov Højskole skal have ny forstander. Ole Kobbelgaard forlader skolen efter fem år på posten - beslutningen skyldes personlige årsager. "Det er og har været en stor gave at stå i spidsen for et sted, hvor glæden har så gode kår. Der er dog ting i mit liv, som kræver en større tilstedeværelse end jobbet som højskoleforstander giver mulighed for," siger Ole Kobbelgaard.

Ny lærer I

På Brandbjerg Højskole er kaospilot og idégenerator Gro Mygind ny leder af EventLab - skolens linje for projektledelse.

Ny lærer II

Og søreme om ikke Malene Buus også er ny lærer på Brandbjerg Højskole. Malene er designer, har en mastergrad i entrepreneurship og skal undervise i valgfag om entreprenørskab og social innovation.

Rund fødselsdag

Tidligere forstander på Vestjyllands Højskole, Steen Espensen, fyldte 70 i januar. Steen er uddannet fra Den Frie Lærerskole og har, ud over sine 11 år i Velling, bl.a. også været lærer på Uldum Højskole. Tillykke herfra.

Rund fødselsdag II

Forstander på Nørgaard Højskole og medlem af FFD's bestyrelse, Vibeke Hundborg, fyldte 60 år d. 27. februar. Hun får også et stort tillykke herfra.