Nyt med småt

Højskolebladets små, hurtige nyheder

Af Højskolebladet

Billigere byggeri

Roskilde Højskole bliver billigere at bygge. Der er hidtil blevet arbejdet med et projekt til 93 millioner - det beløb nedskrives nu til 80 millioner. Forstander Jesper Øland er overbevist på, at ændringerne gør højskolen lettere at realisere.

Nybyggeri

På Brenderup Højskole kunne de i januar tage første spadestik til et nyt musikhus. Den 100 kvadratmeter store bygning koster 4,5 millioner, og kommer til at indeholde øvelokale, lydstudie og en kunstnerbolig.

Gymnasiecamp

Brandbjerg Højskole afholder i begyndelsen af marts weekendcamp for dimittender fra gymnasier og HF. Campen er gratis og skal give de unge en smagsprøve på, hvordan højskolen med sit mangfoldige fællesskab og spændende fagudbud kan danne et frugtbart grundlag for fremtidens vigtige valg.