Nyt med småt

Højskolebladets små, hurtige nyheder

Af Højskolebladet

Renovering

Højskolen Snoghøj ser frem til en kærkommen istandsættelse af skolens store vinduesgavl, efter at Kulturministeriet i december bevilligede en halv million kroner til projektet fra en særlig pulje til udendørs renovering.

Håndboldspillere

Tre kvindelige, udenlandske håndboldtalenter slår dette forår deres folder på Nordjyllands Idrætshøjskole i Brønderslev. Der er tale om to brasilianere og en polak, som ud over at gå på skolens håndboldlinje også skal tørne ud for Vendsyssel Håndbolds 1. divisionshold.

Svømmehal

På Egmont Højskolen er de meget snart klar til at tage deres længe ventede vand- og rehabiliteringscenter i brug. De sidste to år har byggeriet været i gang, og den 28. februar afholdes den officielle indvielse af Vandhalla.

Lokalsamfund I

På Djursland rækker Rønde Højskole nu ud til lokalsamfundet. Således genoptages en gammel tradition til sommer, hvor der for lokale afholdes en højskoleuge med musik og sang, udflugter, foredrag, fortælling, samtaler og debat.

Lokalsamfund II

Også i Rødding tager de ansvaret som lokalt kulturcentrum alvorligt. Således slår Rødding Højskole dørene op for mere end 100 arrangementer i 2013.