Så syng da Danmark

Publiceret 03-06-2013

Højskolesangbogen fra ende til anden: syng sommeren ind til Maratonsang d. 21. juni

Af Jeppe Langkjær

For fjerde år i træk får sangglade danskere muligheden for at tage livtag med Højskolesangbogen, når der til Maratonsang atter synges fra den blå fra solopgang til solnedgang på årets længste dag, d. 21. juni.

Arrangementet, der sidste år blev hædret med N.F.S. Grundtvigs Pris for at have "givet glæden ved fællessangen et nøk opad", åbnes kl. 7 af kulturminister Marianne Jelved, mens også Politikens chefredaktør Bo Lidegaard, sangerinde Marie Frank, tidligere ombudsmand Hans Gammeltoft-Hansen, samt hele den sangglade familien Ellemann, bestående af Uffe Ellemann-Jensen, Karen Ellemann og Jacob Ellemann, kommer på besøg i løbet af dagen. Desuden lægger korene Joes Angels og Glædens Stemme også vejen forbi.

Maratonsang arrangeres af Vartovkollegiet i samarbejde med Grundtvigsk Forum og Højskolerne, og herligheden finder sted i Vartovs gård i indre København. Der er gratis adgang, og alle er velkomne - uanset hvor mange toner du kan ramme - så kig forbi til en sang, to, ti eller dem alle sammen.