Ny forstander på Oure

Publiceret 27-02-2014

Simon Frejvald Andersen er ansat som ny højskoleforstander i Oure

Af Højskolebladet

"Jeg vil lave Danmarks mest moderne højskole," lyder den ubeskedne udmelding fra den nye højskoleforstander på Oure Sport og Performing Arts. Han hedder Simon Frejvald Andersen og tiltrådte i stillingen 1. januar 2014. Han er uddannet fra Syddansk Universitet i Nordisk litteratur og Humanistiske designstudier og har de sidste otte år været en del af den daglige ledelse på Skolerne i Oure.

"Højskolen skal være aktuel, og det bliver den ved at afspejle sin tid. Konkurrencestatener i højere grad blevet præmissen for uddannelsespolitikken i Danmark - det kan vi tydeligt mærke på vores elever. Deres højskoleophold skal være nyttigt. Man kan jo vælge at afvise den præmis, men jeg vil gerne have, at vi spiller med," fortæller Simon Frejvald Andersen videre om sin vision for højskolen.

Derfor vil han også gerne lave højskole for de elever, der virkelig vil noget med den: "Højskolen skal være for dem, der kan se en mening i den. For dem, der kommer her med et formål for øje. Derfor skal højskolen også have forbindelse til det øvrige uddannelsessystem. På den måde kan vi bedst hjælpe eleverne videre, og det glæder jeg mig til," slutter den ny udklækkede forstander.

Simon Frejvald Andersen overtager posten efter Oures grundlægger Ole Hjorth, som fortsætter i ledelsen af det samlede skoleprojekt i Oure.