Det læste I i 2015

Publiceret 14-12-2015

Top fem over de mest læste artikler på højskolebladet.dk

Af Redaktionen

1.

Ingen stemmeret til fjolser, forbrydere og fattige

Denne artikel er tilbage fra 2013, men er alligevel den, der trak flest klik i 2015. Mest fra Google og fordi den omhandler Grundloven af 1915, der jo havde jubilæum i år.

2.

Erik Sommer hædret med Den Folkelige Sangs Pris

Sangskriveren Erik Sommer er en populær herre i højskolesangbogskredse - og altså også på hojskolebladet.dk, hvor nyheden om, at Sommer modtog dette års Folkelige Sangs Pris.

3.

Bliv siddende til du dør

I Korea er man gevaldigt interesseret i de danske højskoler. Man ønsker mere selvstændigt tænkende mennesker. Det ville mange gerne læse om.

4.

Broderskab for livet - og for karrieren

Et højskoleophold giver et stærkt og uvurderligt netværk. Tidligere elever fra Testrup Højskole sidder på centrale poster rundt omkring i kultur- og medieverdenen.

5.

Hvilken befrielse!

Står det til Moderniseringsstyrelsen, skal højskolerne "normaliseres" - stik mod skoleformens og den tidligere kulturministers ønske. Det havde en højskolernes formand Lisbeth Trinskjær en bredt læst kommentar til.