Oure får ny forstander

Publiceret 11-12-2015

Det bliver Jasper Gramkow Mortensen, der overtager stillingen som forstander på Oure Højskole

Af redaktionen

Ny forstander på Oure

Jasper Gramkow Mortensen bliver ny forstander på Oure Højskole Sport & Performing Arts fra 1. januar. Han har været ansat siden februar 2002, hvor han tiltrådte efterskolens daglige ledelse. Siden har han blandt andet haft titel af kommunikations- og udviklingsdirektør, og har været medlem af skolernes øverste ledelse siden marts 2012.

Forstander stopper

Erik Back Pedersen fratræder sin stilling som forstander for Børkop Højskole til juli 2016. Han har bestredet forstanderposten i tre et halvt år, siden han kom fra en stilling som forstander på Frøstruphave Efterskole.

Statsministeren til grundlovsmøde i Ollerup

Statsminister Lars Løkke Rasmussen har sagt ja til at holde grundlovstalen i forbindelse med demokratifestival og grundlovsdag i Ollerup i 2016.

Tom Kirk er død

Tom Kirk var hoveddrivkraften i oprettelsen af Højskolen i Thy. Han var et frisindet, åndsbåret menneske, der har sat sit personlige mærke på sin hjemegn. Højskolen i Thy blev indviet i 1982. Skolens formål var bl.a. at "opildne eleverne til kamp for ånd, sandhed og folkelig frigørelse." Lidt af en melding i de tider. Tom var medstifter af andelsvirksomheder og skoler samt landmand.