Forstandere har eksamen i orden

Publiceret 05-02-2015

Universitet bringer afklaring i strid om eksamensbeviser.

Højskolebladet

Højskolebladet har været i kontakt med Thue Kjærhus og Nina Kjærhus, der er forstandere ved Rønshoved Højskole. De skrev til os: "Der har været fremsat urigtige påstande i et lokalt ugeblad om, at forstander Thue Kjærhus ikke skulle have opnået en kandidatgrad fra Aalborg Universitet, og at forstander Nina Kjærhus ligeledes skulle være uden nogen universitetsgrad."

Rønshoved Højskoles bestyrelse har imidlertid siden 2001 været i besiddelse af begge forstanderes eksamensbeviser. Højskolebladet har været i kontakt med Anne Kielgast Andersen, der er fuldmægtig ved Studievejledningen på Aalborg Universitet. Hun siger: "Jeg bekræfter hermed, at Thue Damgaard Kjærhus har en kandidatgrad fra Aalborg Universitet og yderligere, at Nina Buch Kjærhus har en bachelorgrad fra Aalborg Universitet."