Nyt Højskoleblad – om det vi elsker

Publiceret 11-03-2015

Danmarks ældste kulturmagasin er på gaden igen. Kultur kan binde os sammen, og dette nummer af Højskolebladet handler derfor om det, som vi elsker.

Af Højskolebladet

Kærlighed er temaet for Højskolebladets nye nummer, og det er ikke kun, fordi vi er forårskåde - forklaringen er nærmest kulturhistorisk. Vores syn på sagen finder du i magasinets leder:

"Kærlighed har historisk set altid ændret sig: Hvad og hvem vi elsker, hvordan vi elsker, og hvad vi vil have ud af at elske. Hvem og hvad vi hader har ligeledes altid ændret sig over tid."

Dette nummer af Højskolebladet kom til i en tid, hvor det blev alt for aktuelt at diskutere, hvad terror er. Der er tekster i bladet fra både før og efter d. 14. februar, og der er artikler, som kun fokuserer på det, som vi elsker, men som vi alligevel kan tvivle på.

Højskolebladet drejer sig om kærligheden til arbejdet, demokratiet og det guddommelige.

Alt godt,

Redaktion v. Ea Ørum og Julie Melgaard Smidt