Højskolen Østersøen får ny forstander

Publiceret 16-02-2018

1. august tiltræder Hanne Fischer forstanderposten på Højskolen Østersøen i Aabenrå.

Jobskifte

Højskolens bestyrelsesformand, Jens Andresen, ser frem til at påbegynde samarbejdet med Hanne Fischer, der blev udvalgt blandt 19 ansøgere til stillingen:

Vi har i ansættelsesudvalget været igennem en lang og grundig proces, og jeg er glad for, at der er bred enighed om ansættelsen af Hanne Fischer. Jeg er sikker på, at Hanne med sine erfaringer og personlige egenskaber vil blive en stærk aktør i lokalområdet og på højskolen

Jens Andresen, bestyrelsesformand for Højskolen Østersøen

Hanne er 52 år og født og opvokset opvokset i Brejning ved Vejle Fjord.

Baggrund i uddannelsessektoren

Hanne Fischer er uddannet cand.scient.pol fra Aarhus Universitet og har en lang karriere inden for dannelse og uddannelse. Hun har blandt andet været ansat i LOF, Danmarks Lærerhøjskole, KL, Center for Offentlig Kompetenceudvikling og senest som uddannelsesdirektør hos University College Sjælland.

Privat er hun gift og har to voksne børn, og familien har valgt at flytte ind i højskolens forstanderbolig i Aabenrå.

Hanne brænder for folkeoplysning og glæder sig til at tage hul på den fortstående opgave:

Jeg er rundet af den danske højskolehistorie og har altid været dybt optaget af folkeoplysning og af civilsamfundets muligheder for at skabe nye løsninger. Det er en livsdrøm, som nu opfyldes, og jeg glæder mig til at møde højskolens kursister, medarbejdere og det stærke netværk omkring højskolen.

Hanne Fischer, ny forstander på Højskolen Østersøen

Ansættelse af en ny forstander skal ifølge højskolens vedtægter godkendes på skolekredsens generalforsamling midt i april. Hanne fischer starter 1. august og afløser Annemarie Morris på posten.

Flere navne

Hent flere