Rasmus Meyer bliver ny forstander på Krogerup

Publiceret 17-05-2018

Til sommer overlader Rikke Forchhammer Krogerups ror til 35-årige Rasmus Meyer, der kommer fra en stilling som direktør i Dansk Socialrådgiverforening.

Fra venstre: Krogerups bestyrelsesformand, Alfreds Josefsen, kommende forstander, Rasmus Meyer og højskolens nuværende forstander, Rikke Forchhammer. Foto: Kasper Glendorf Palsnov.

Det er en enig bestyrelse for Krogerup Højskole, der har indstillet Rasmus Meyer som Krogerups næste forstander, og nu er indstillingen blevet godkendt af højskolens repræsentantskab.

"Bestyrelsen for Krogerup Højskole er meget tilfredse med valget af Rasmus Meyer til ny forstander for højskolen. Rasmus kommer til Krogerup med enorm energi og appetit på at videreudvikle højskolens rolle i Danmark. Han er veluddannet og har allerede haft et utroligt karriereforløb, og så har han en kæmpepassion for højskolen. Bestyrelsen tror, at Rasmus Meyer har de rigtige lederegenskaber til at kunne skabe et endnu stærkere ståsted for Krogerup Højskole", siger Alfred Josefsen, der er formand for Krogerup Højskoles bestyrelse og har siddet i spidsen for ansættelsesudvalget, der består af repræsentanter for både bestyrelse og ansatte.

Rasmus Meyer er derfor officielt Krogerup Højskoles næste forstander og overtager posten fra Rikke Forchhammer, der har valgt at stoppe efter ti år i stillingen. Rasmus starter på Krogerup Højskole i august og ser frem til at tiltræde sin nye stilling:

– I en tid, hvor mismodet trives, og den offentlige samtale er i fare for at forvitre, er Krogerups opgave at byde resignationskulturen trods, at indgyde håb, mod og social fantasi. Det arbejde glæder jeg mig helt vildt til at tage fat på sammen med skolens mange dygtige lærere og medarbejdere

Rasmus Meyer

Blå bog

Rasmus Meyer er uddannet sociolog fra RUC og The New School for Social Research i New York.

Inden han kom til i Dansk Socialrådgiverforening, har Rasmus Meyer blandt andet været kampagnechef i SF og desuden fungeret som politisk rådgiver for partiet. Sideløbende har han undervist i tænketanken Cevea og været tilknyttet Politikens Kritikerskole. Rasmus Meyer har selv gået på Testrup Højskole.

Privat er Rasmus gift med Lea Korsgaard, der er chefredaktør på den digitale avis Zetland. Sammen har de tre drenge på fem, seks og otte år. Familien flytter ind i forstanderboligen på Krogerup Højskole i starten af august.