Souschef Ole Buch Rahbek stopper i Højskolernes Hus

Publiceret 03-12-2019

NAVNE Den 1. januar tiltræder en ny generalsekretær for Folkehøjskolernes Forening, og i den forbindelse har souschef Ole Buch Rahbek besluttet at fratræde sin stilling.

Af redaktionen

Leder af udviklingsafdelingen og souschef i Højskolernes hus, Ole Buch Rahbek, stopper ved udgangen af året. Sådan lyder det i en meddelelse fra Folkehøjskolernes Forening.

Foreningens bestyrelse giver Rahbek følgende ord med på vejen:

”Ole Buch Rahbek har i snart 3 år været leder af Udviklingsafdelingen i Folkehøjskolernes Forening. I den periode er der sket en professionalisering af FFD’s udviklingsvirksomhed, og der har været afholdt signifikante arrangementer, kurser og events med en stor involvering fra højskoler og samarbejdsorganisationer. Ole har i perioden formået at samle afdelingens dygtige medarbejdere til et fælles team, som sammen er i stand til at understøtte højskolernes udviklingsarbejde med kurser, efteruddannelse og udviklingsprojekter. I samme periode har Ole fungeret som kompetent souschef og stedfortræder for FFD’s generalsekretær. I forbindelse med generalsekretærskiftet er FFD og Ole Buch Rahbek blevet enige om, at konturerne for en ny organisering af arbejdet medfører, at tidspunktet er naturligt for Ole til at komme videre i karrieren. FFD takker Ole for en dedikeret og værdifuld indsats for højskolebevægelsen og ønsker ham alt godt på den videre færd.”

Den 1. januar tiltræder Elsebeth Gerner Nielsen som generalsekretær for Folkehøjskolernes Forening. Thor West Nielsen, mangeårig souschef og senest chefkonsulent i Højskolernes Hus, har givet tilsagn om, at han vil bistå ved overgangen. Nuværende generalsekretær, Niels Glahn fratræder ved årets udgang.