Ole Hjorth og andre navne

Publiceret 04-09-2019

Ole Hjorth træder ud af skoleledelsen :: Året ildsjæl i Uldum døde før sommer :: Pedel gennem 39 år stopper

Ole Hjorth træder ud af skoleledelsen

Efter mere end tre årtier på Skolerne i Oure har grundlægger og skoleleder Ole Hjorth valgt at træde ud af skoleledelsen. Han fortsætter sit virke på skolerne som seniorkonsulent. Det betyder, at nuværende viceforstander på efterskolen, Mette Romer Søborg, udnævnes til ny efterskoleforstander. Den nuværende efterskoleforstander, Carsten Petersen, overtager skoleledelsesfunktioner med særligt henblik på udviklingen af sporten, skolernes sommerkurser og de fysiske faciliteter. Højskoleforstander Jasper Gramkow Mortensen overtager samtidig skoleledelsesfunktioner, der vedrører værdispørgsmål, netværksdannelse og branding af skolerne.

Året ildsjæl i Uldum døde før sommer

Efter et halvt års sygdom sov højskolelærer og ophavsmand til Uldum Gademusik Festival Flemming Sønderup ind, 66 år gammel, kort før sommer. Han havde været lærer på Uldum Højskole siden 1989. Han var modtager af Den Gyldne Tørv i 2002 og Årets Ildsjæl i Uldum i 2019.

Pedel gennem 39 år stopper

Pedel Bendt Svendsen er netop gået af efter omtrent 39 år på Ry Højskole. Først var han elev og siden ansat af daværende forstander Niels Højlund som pedel.