Simon Stagis Nielsen og andre navne

Publiceret 17-09-2019

Ny kok på Østersøen :: Højskolelærer i spidsen for landslejr :: 25 år på Filmhøjskolen :: Forstander på orlov :: Laura Troi ny viceforstander på Suhrs

Højskolelærer i spidsen for landslejr

Simon Stagis Nielsen, lærer på Silkeborg højskole, er blevet udpeget som chef for FDF’s landslejr i 2021. Han fortsætter på højskolen frem til januar, hvor han påbegynder en længere orlov fra jobbet som højskolelærer.

Ny kok på Østersøen

På Højskolen Østersøen har man ansat en ny kokk, nemig Francois Top. Han skal arbejde for mere bæredygtighed ved blandt andet at sætte lokale råvarer og økologi på menuen.

25 år på Filmhøjskolen

Den 1. september kunne Petru Maier fejre sit 25-års jubilæum på Filmhøjskolen i Ebeltoft. Maier er uddannet fra Film Academy of Bucharest og underviser skolens elever i cinematografi.

Forstander på orlov

Poul-Henrik Jensen er på et halvt års orlov fra posten som forstander på Jyderup Højskole. Orloven skal bruges til en rejse rundt til de europæiske mindretal i anledning af 100-året for Sønderjyllands genforening med Danmark i 2020.

Laura Troi ny viceforstander på Suhrs

Laura Troi er ny viceforstander på Suhrs Højskole i København. Laura er uddannet miljøformidler og planlægger på RUC. Hun underviser i faget Omstillingsagent på højskolen og overtager stillingen som viceforstander fra Kirsten Høgh Fogt, som bliver på højskolen som underviser.