Indstillet i 2018: Hans-Tyge Haarløv

INDSTILLET TIL HØJSKOLEPÆDAGOGISK PRIS Han brænder for højskoletanken, for undervisningen, for højskolerne - særligt selvfølgelig Rønshoved Højskole, hvor han underviser.

Begrundelse

Hans-Tyge Haarløv har været højskole lærer i omkring 10 år. Han brænder for højskoletanken, for undervisningen, for højskolerne - særligt selvfølgelig Rønshoved højskole hvor han underviser. Hans-Tyge Haarløv underviser bredt fagligt, udenfor - indefor. Historie er med over alt. Han sejler, cykler, vandrer og rejser med elever. Når man møder nogen der kender ham og giver tilkende at man også selv kender Hans-Tyge mødes man med et smil og mærker en glæde ved at have haft Hans-Tyge som lærer.

Hans-Tyge er gift og har 3 børn. Familien er blevet en rigtig højskole familie med alt hvad det indebærer. Både spændende oplevelser men også en far og mand der ofte er mange timer væk i højskolelivets tjeneste.

Hans-Tyge er ud over at være en god og vidende lærer også en god ambassadør for stedet hvorfra har sit virke - og for højskolen som (ud)dannelsessted. Af ovenstående og flere grunde indstiller jeg Hans-Tyge Haarløv som kandidat.

Indstillet af

Inger Marie Madsen