Indstillet i 2016: Jesper Trier Gissel

INDSTILLET TIL HØJSKOLEPÆDAGOGISK PRIS Jesper Trier Gissel yder en stor indsats for at holde kollegerne til ilden i forhold til, hvad der sker af nyt på det højskolepædagogiske område.

Begrundelse

Jesper Trier Gissel yder en stor indsats på Nørgaards Højskole for at holde kollegerne til ilden i forhold til, hvad der sker af nyt på det højskolepædagogiske område. Desuden er han en super dygtig fortæller og travl foredragsholder, så både elever, kursister og folk udefra har mulighed for at blive inspireret af de mange forskellige emner, der bliver fortalt om.

I foråret 2015 startede Jesper på at skrive sin bog: "The Generous Actor", som er en fuldstændig beskrivelse af den meget specielle måde, der bliver arbejdet på i undervisningen på Filmskuespil. Det er et arbejde, der står Jespers hjerte nært, og han udvikler hele tiden konceptet. Bogen er således både en fortælling om og indgang til arbejdet med eleverne, men også et studie i højskolepædagogik, der fungerer.

En værdig kandidat!

Indstillet af